Monday, October 06, 2008

Privind în cruciş

1. Cum n-aveam internet acasă, într-o marţi seara m-am uitat şi eu la "Gran Hermano" în Spania, să mai pierd ceva timp pe la 10.00 noaptea. Am rămas stupefiată când am auzit deodată pe fundal o melodie românească ce suna tare mult a manea. Şocul a fost amplificat de un anunţ apărut ulterior în josul paginii, care mă invita să formez nu ştiu ce număr pentru a descărca miunata melodie habar n-am care a lui Florin Salam. Se pare că şi televiziunea spaniolă s-a adaptat cerinţelor spectatorilor săi români şi-a zis că, dacă tot trebuie să-i suporte, măcar să scoată un profit de pe urma lor.

2. În Spania există imensa obsesie a repartizării salariului până la sfârşitul lunii. Cand m-am dus pe 23 septembrie cu o hârtie de 50 să cumpăr o pâine, vanzătoarea mi-a spus printre z-mbete că sunt tare norocoasă sşi că ar trebui să fiu dată drept exemplu. N-am mai stat să-i explic că pentru mine era un fel de început de lună, că nu aveam mai mult de 9 zile de stat acolo. După câteva zile, mergând să-mi deschid un cont la bancă, descopăr o broşură care îmi promitea să mă ajute să ajung la final de lună cu bani în buzunar. Încă n-am intrat în panică... poate pentru că n-a trecut o lună de stat acolo.

3. Tot din cauza lipsei de internet, până să încep cursurile mă duceam şi eu la internet cafe să îl mai informez pe soţul meu în legătură cu vieţişoara mea de pe-acolo. A se lua în seamă faptul că locuiesc în Cerdanyola del Vallés, un orăşel aflat la jumătate de oră de Barcelona, deci nu chiar în buricul târgului. M-am trezit înconjurată de o mare de români care comunică numai prin enumerarea diferitelor denumiri ale anumitor organe. Am ajuns să mă bucur atunci că pot fi cnfundată cu o rusoaică sau poloneză, pentru că nu insitam neapărat să ajung să fac parte forţat din grupul lor.

4. Din motive destul de serioase, a trebuit să mai pompez nişte adrenalină şi să mă întorc pentru 1-2 săptămâni în Montreal. Problema prezintă două aspecte pozitive, dintre care unul este faptul că-mi revăd soţul. Al doilea aspect pozitiv TREBUIE să se facă simţit mâine. Partea proastă este că pierd o grămadă de cursuri dintr-un an de Masterat, ceea ce sigur se va resimţi mai târziu. Asta ca să nu mai pomenesc banii daţi pe avion, dar ce contează, că doar soţul e izvor nesecat. Ştiam că la un moment dat va trebui să fac această deplasare, dar parcă nu mă aşteptam să sosească atât de repede scadenţa.

2 comments:

Anonymous said...

fingers crossed :)
Sunt sigur ca o sa iasa bine.

DXN said...

Frumos articol.bravo. sper sa mai revii pe la mine. mersi de vizita.